ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ Google

You are here: Πρωτοσέλιδο
Διαφήμιση
4/2019
M T W T F S S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
 
 
stamoulis photoshop.jpg
exofylloxartesteliko.jpg

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ



η ημέρα, η εβδομάδα του έτους

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα" Module by: Joomlabyte

ΣYΝΕΒΗ

ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση

Τουρισμός: Καμπανάκι για Ελλάδα-Ισπανία από τις γερμανικές κρατήσεις

ΕκτύπωσηE-mail

Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία της δημοφιλέστερης πλατφόρμας ψηφιακών κρατήσεων της Γερμανίας. Ποιοι προορισμοί αποκτούν προβάδισμα. Τα σενάρια για επικείμενο «πόλεμο» τιμών στη Μεσόγειο.

Εικόνες από τα (πολύ) «προσεχώς» του τουριστικού ανταγωνισμού στην αγορά διακοπών της Μεσογείου αποτυπώνουν τα στοιχεία κρατήσεων Οκτωβρίου σε μία από τις δύο κύριες αγορές του ελληνικού τουρισμού, τη Γερμανία.

Γυρνώντας πίσω το ρολόι του χρόνου, μήνες όπως ο Σεπτέμβριος ή ο Οκτώβριος χρησιμοποιούνταν σχεδόν αποκλειστικά για να περιγραφούν οι τάσεις των κρατήσεων για ταξίδια τους χειμερινούς μήνες που ακολουθούσαν. Τα δεδομένα, ωστόσο, αλλάζουν με γοργούς ρυθμούς και ταξιδιώτες όπως οι Γερμανοί -οι οποίοι συνήθιζαν παλαιότερα να κάνουν τις κρατήσεις των καλοκαιρινών τους διακοπών μετά τον Δεκέμβριο- τώρα επιλέγουν τις διακοπές τους ακόμα και από τον Αύγουστο της προηγούμενης χρονιάς! Πριν καν στεγνώσουν τα μαγιό από τις φετινές διακοπές τους…

Ο λόγος είναι, προφανώς, οι χαμηλότερες τιμές που βρίσκουν στη λεγόμενη αγορά έγκαιρων κρατήσεων ή προκρατήσεων (early bookings).

Οι κρατήσεις Οκτωβρίου από τη Γερμανία για τα δέκα δημοφιλέστερα αεροδρόμια παραθεριστικών προορισμών της Μεσογείου περιγράφουν με ευδιάκριτο τρόπο το νέο σκηνικό που διαμορφώνεται στη Μεσόγειο. Πολύ περισσότερο, προδιαγράφουν κάποια από τα πιθανά σενάρια για τις τακτικές που αναμένεται πως θα ακολουθήσουν προορισμοί και επιχειρήσεις ενόψει των κρατήσεων του 2019.

Τα σχετικά στοιχεία προέρχονται από την ψηφιακή πλατφόρμα κρατήσεων Traveltainment που κατέχει ηγετική θέση στη γερμανική αγορά, ενώ ενσωματώνουν δεδομένα από τα online ταξιδιωτικά γραφεία (OTA) της χώρας.

Τα στοιχεία της Traveltainment περιγράφουν την ιδιαίτερη πίεση που δέχθηκαν τον Οκτώβριο οι προορισμοί της Ισπανίας και της Ελλάδας, σε αντίθεση με εκείνους της Τουρκίας και της Αιγύπτου, οι οποίοι ενισχύθηκαν σημαντικά.

Οι Ισπανοί επιχειρηματίες του τουρισμού ήταν αυτοί που είδαν, περισσότερο απ’ όλους, τον Οκτώβριο τους Γερμανούς να αναζητούν πιο φθηνούς προορισμούς. Το αποτέλεσμα ήταν οι κρατήσεις για την Πάλμα να εμφανίζουν τον Οκτώβριο εικόνα «κατάρρευσης», καταγράφοντας μείωση 33% σε σχέση με πέρυσι. Έτσι, το ποσοστό της περιζήτητης Μαγιόρκα συρρικνώθηκε στα επίπεδα του 15% επί των κρατήσεων που πραγματοποιήθηκαν για το σύνολο των δέκα δημοφιλέστερων περιοχών της κατάταξης.

Η ισπανική υποχώρηση δεν άφησε στο απυρόβλητο τους προορισμούς στα Κανάρια Νησιά, τα οποία είδαν την κίνηση από Γερμανία να κινείται σε χαμηλές τροχιές φέτος. Είναι χαρακτηριστικό πως τον Οκτώβριο κατέγραψαν πτώση κρατήσεων και οι τέσσερις κύριοι προορισμοί των Κανάριων Νησιών: Fuerteventura (-17%), Las Palmas (-16%), Tenerife (-18%) και Arrecife (-15%).

Οι δύο βασικοί προορισμοί των Γερμανών στην Ελλάδα, Κρήτη και Ρόδος, κινήθηκαν στα χνάρια των ισπανικών, με τη Ρόδο να καταγράφει τη μικρότερη δυνατή υποχώρηση κρατήσεων τον Οκτώβριο (-2%). Το «καμπανάκι», ωστόσο, ήταν άκρως ηχηρό για τον κύριο πόλο προσέλκυσης Γερμανών στην Ελλάδα, την ευρύτερη περιοχή του Ηρακλείου Κρήτης. Σύμφωνα με το Traveltainment, οι κρατήσεις πακέτων με προορισμό το Ηράκλειο κατέγραψαν τον Οκτώβριο μείωση 17% σε σχέση με πέρυσι ενώ είχε προηγηθεί υποχώρηση των κρατήσεων κατά 13% και τον Σεπτέμβριο.

Αν συγκρίνει κανείς αυτή την τάση με την άνοδο που κατέγραφαν οι δύο ελληνικοί προορισμοί το 2016 και το 2017, εύκολα γίνεται αντιληπτό πως το momentum της αγοράς έχει αλλάξει.

Ποιοι δείχνουν να κερδίζουν, όμως, από τα κενά αέρος που καταγράφουν (μέχρι στιγμής) οι προορισμοί της Ισπανίας και της Ελλάδας; Τουρκία και Αίγυπτος.

Μεγάλος κερδισμένος, σύμφωνα με την Traveltainment, του Οκτωβρίου αναδείχθηκε η περιοχή της Αττάλειας, η οποία κατέγραψε αύξηση κρατήσεων 39% σε σύγκριση με πέρυσι. Ο τουρκικός προορισμός, μάλιστα εμφάνισε την υψηλότερη ζήτηση μεταξύ των προορισμών της Μεσογείου. Είναι χαρακτηριστικό πως οι κρατήσεις για την Αττάλεια τον Οκτώβριο αντιπροσώπευσαν το 28% όλων των κρατήσεων που έγιναν και για τους δέκα δημοφιλέστερους προορισμούς της Μεσογείου. Η άνοδος του Σεπτεμβρίου, μάλιστα, δεν ήταν συγκυριακή, καθώς οι κρατήσεις για τη συγκεκριμένη περιοχή της Τουρκίας σημείωναν υψηλό διψήφιο ποσοστό αύξησης σε όλη τη διάρκεια της φετινής χρονιάς.

Συνοδοιπόρος της Τουρκίας στην άνοδο ήταν η Αίγυπτος, αλλά με… εσωτερική αλλαγή «παικτών». Έτσι, η περιοχή της Hurghada, η οποία λειτούργησε ως «ατμομηχανή» του τουρισμού της Αιγύπτου φέτος καταγράφοντας τους υψηλότερους ρυθμούς αύξησης κρατήσεων, έδωσε τη σκυτάλη του «σπρίντερ» στην περιοχή της Marsa Alam, η οποία κατέγραψε τον Οκτώβριο αύξηση κρατήσεων 12% σε σχέση με πέρυσι. Η Hugharda, αν και κατέγραψε τον Οκτώβριο υποχώρηση κρατήσεων 11% σε σύγκριση με τα περυσινά πολύ υψηλά ρεκόρ της, εντούτοις αναδείχθηκε δεύτερος δημοφιλέστερος προορισμός της Μεσογείου για τον Οκτώβριο στην αγορά της Γερμανίας, ξεπερνώντας την ισπανική Μαγιόρκα.

Ενδεικτικό της ζήτησης των Γερμανών για την περιοχή είναι το γεγονός πως οι κρατήσεις που έγιναν τον Οκτώβριο αντιστοιχούν στο 20% των συνολικών που πραγματοποιήθηκαν για τα δέκα δημοφιλέστερα αεροδρόμια διακοπών της Μεσογείου.

Τι σημαίνουν πρακτικά όλα αυτά; Ξενοδοχειακές πηγές θεωρούν ως εξαιρετικά πιθανό το ενδεχόμενο να γενικευτεί το 2018 αυτό που έγινε φέτος στο δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου, με τους Έλληνες ξενοδόχους να προχωρούν σε μαζικές προσφορές. Πρακτική η οποία από άλλους περιγράφηκε ως ξενοδοχειακός «εμφύλιος», με στόχο την προσέλκυση πελατών. Μια τακτική, ωστόσο, η οποία -αν υιοθετηθεί- θα επιβαρύνει τα οικονομικά αποτελέσματα των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων.

Οι ίδιες πηγές ανέφεραν στο Euro2day.gr πως οι προσφορές είναι πρακτικά ο μόνος δρόμος που έχει απομείνει στους ξενοδόχους για να διατηρήσουν την ανταγωνιστικότητά τους, καθώς το φορολογικό πλαίσιο που έχει διαμορφωθεί τους θέτει πρακτικά εκτός ανταγωνισμού.

Ας σημειωθεί πως στις πρόσφατες διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης με τους ξενοδόχους για την επέκταση των κλαδικών συμβάσεων εργασίας των ξενοδοχοϋπαλλήλων στα ξενοδοχεία όλης της χώρας, η πλευρά των ξενοδόχων ζήτησε, μεταξύ άλλων, αλλαγή του «μίγματος» ΦΠΑ που ισχύει για τα πακέτα διακοπών που περιλαμβάνουν διαμονή και διατροφή.

Μέχρι στιγμής η κυβέρνηση δεν έχει εξαγγείλει οτιδήποτε για το θέμα. Χωρίς, ωστόσο, να αποκλείεται κάποιας μορφής παρέμβαση, εφόσον κριθεί αναγκαίο από τις συνθήκες που θα έχουν διαμορφωθεί στην αγορά.

Παναγιώτης Δ. Υφαντής

ifandis@euro2day.gr 

Εστάλη στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ, 12/12/2018, #ODYSSEIA, Χαράλαμπος Μοσχόπουλος

leivada_banner copy.png
Διαφήμιση