ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ Google

You are here: Πρωτοσέλιδο ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΑΝ.ΚΟΙΝΟ Η Ύφεση, Τα Οικονομικά της Εκπαίδευσης, ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός & τα Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα
Διαφήμιση
3/2020
M T W T F S S
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
 
stamoulis photoshop.jpg
exofylloxartesteliko.jpg

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ



η ημέρα, η εβδομάδα του έτους

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα" Module by: Joomlabyte

ΣYΝΕΒΗ

ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση

Η Ύφεση, Τα Οικονομικά της Εκπαίδευσης, ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός & τα Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα

ΕκτύπωσηE-mail

Αυτόν τον Δεκέμβριο δημοσιεύσαμε μια σειρά από άρθρα που ασχολούνται με σημαντικά και επίκαιρα θέματα. Τι προβλέπει το νέο "Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα" που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Πόσα χρήματα δαπανούν το κράτος και τα ελληνικά νοικοκυριά για την εκπαίδευση των παιδιών τους; Ποια είναι τα πέντε μέτρα που πρέπει να λάβουν πολίτες, κράτος και επιχειρήσεις για να προσαρμοστούν στις αλλαγές της ψηφιακής εποχής; Και θα πρέπει να περιμένουμε, πράγματι, μια παγκόσμια ύφεση το 2020;


Και, μαζί μ' αυτά, είδαμε και τα πρώτα αποτελέσματα του PISA 2018. Ήταν αναμενόμενα.

Πριν από λίγες εβδομάδες η ΕΛΣΤΑΤ δημοσιοποίησε για πρώτη φορά ένα πλήθος δεδομένων για τα οικονομικά της δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης στη χώρα που προέρχονται από διάφορους φορείς, στο πλαίσιο συμμόρφωσης της Ελλάδας με ευρωπαϊκό κανονισμό. Από την ανάλυση των δεδομένων προκύπτουν ενδιαφέροντα και χρήσιμα συμπεράσματα.

Από ό,τι αποδεικνύεται, η Ελλάδα είναι η χώρα της Ε.Ε. με τις λιγότερες κρατικές δαπάνες για την εκπαίδευση ως ποσοστό των δημόσιων δαπανών. Η κρίση έπαιξε σημαντικό ρόλο στο φαινόμενο: μέσα στην πενταετία 2012-2016, η ετήσια χρηματοδότηση της εκπαίδευσης από την κεντρική κυβέρνηση μειώθηκε κατά 10%.

Τις προηγούμενες εβδομάδες, δε, τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ). Παρ' όλο που στο δημόσιο διάλογο συζητήθηκε αρκετά το θέμα των στόχων για την απολιγνιτοποίηση, άλλες πτυχές που περιέχονται στο πολύ σημαντικό αυτό κείμενο αξίζουν σχολιασμού. Ο Άγγελος Αμδίτης, Διευθυντής Έρευνας ΕΠΙΣΕΥ/ΕΜΠ, Πρόεδρος ERTICO-ITS Europe και Μέλος ΔΣ της Eυρωπαϊκής Πλατφόρμας Εφοδιαστικής Αλυσίδας ALICE, μελέτησε όσα αναφέρονται στο ΕΣΕΚ για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, και σε αυτό το άρθρο αναλύει τις πέντε κατευθύνσεις εθνικής πολιτικής που περιέχονται στο ΕΣΕΚ -τις οποίες χαρακτηρίζει "μια καλή πρώτη βάση"- και επισημαίνει τις αλλαγές και επιπλέον προβλέψεις που θα χρειαστούν για να δημιουργηθεί ένα αποτελεσματικό δίκτυο σταθμών φόρτισης αλλά και το θέμα της διαχείρισης των μεταφορικών δεδομένων και μια απαραίτητη μελέτη της πραγματικής συνδρομής της ηλεκτροκίνησης σε ένα πιο αποτελεσματικό αλλά και πιο "πράσινο" σύστημα μεταφορών. Μπορείτε να το διαβάσετε εδώ.

Παράλληλα, ο Γιάννης Σολδάτος, Καθηγητής στο Athens Information Technology και μέλος του Advisory Board της διαΝΕΟσις, έγραψε για τα πέντε σημαντικά βήματα που πρέπει να γίνουν από το κράτος, τους πολίτες αλλά και τις επιχειρήσεις, ώστε να αντεπεξέλθουμε ως χώρα συντομότερα αλλά και αποτελεσματικότερα στις ανάγκες ψηφιακού μετασχηματισμού, από τη δημιουργία μεγάλων και καλά οργανωμένων βάσεων δεδομένων, μέχρι τη δημιουργία Εθνικής Στρατηγικής για την τεχνητή νοημοσύνη.

Υπάρχει, δε, μια συζήτηση εδώ και αρκετό καιρό σχετικά με το ενδεχόμενο μια μεγάλης, παγκόσμιας ύφεσης η οποία, υποτίθεται, ελλοχεύει. Δεδομένου ότι η δική μας χώρα, στην ευάλωτη αυτή περίοδο της δειλής οικονομικής της ανάπτυξης, θα είχε πολλά να χάσει από ένα τέτοιο ενδεχόμενο, αποφασίσαμε να καταγράψουμε τα δεδομένα της σημερινής κατάστασης και να εκτιμήσουμε τους πιθανούς κινδύνους.

Στο προηγούμενο διάστημα ο Ηλίας Νικολαΐδης είχε την ευκαιρία να μιλήσει με δυο ειδικούς, τον Καθηγητή Οικονομικών στο Πανεπιστημίου του Σικάγου Ρόμπερτ Άλιμπερ και τον αναλυτή της Oxford Economics Ίνες Μακφί για ακριβώς αυτό το θέμα. Οι απαντήσεις τους είναι ενδιαφέρουσες, και παρουσιάζουν αρκετά κοινά σημεία. Σήμερα δημοσιεύσαμε και τις δύο συνεντευξεις ολόκληρες (του κ. Άλιμπερ εδώ, του κ. Μακφί εδώ), καθώς και ένα άρθρο που συνοψίζει τα βασικά συμπεράσματα και τις τέσσερις “εστίες κινδύνου”, τις ανισορροπίες του παγκόσμιου οικονομικού οικοδομήματος που εντοπίζουν οι ειδικοί, ακαδημαϊκοί και αναλυτές, από τον εμπορικό "πόλεμο" ΗΠΑ - Κίνας μέχρι τα προβλήματα της Γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Τέλος, καθώς η δημόσια συζήτηση για τα αποτελέσματα του PISA και τις διαχρονικά κακές επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών, με αφορμή τη δημοσίευση της πρόσφατης έρευνας της διαΝΕΟσις συνεχίζεται (πολλά άρθρα και απόψεις έχουν ήδη γραφτεί, ενώ στελέχη μας εξακολουθούν να μιλούν συχνά για το θέμα στα ΜΜΕ), δημοσιεύτηκαν από τον ΟΟΣΑ τα πρώτα αποτελέσματα από την έρευνα του 2018. Και αυτή τη φορά οι επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών παρέμειναν σε πολύ χαμηλά επίπεδα και στα τρία γνωστικά αντικείμενα (μαθηματικά, κατανόηση κειμένου, φυσικές επιστήμες), σταθερά κάτω από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ και στις τελευταίες θέσεις της Ε.Ε.

Εστάλη στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ, 17/12/2019 #ODUSSEIA #ODYSSEIA 

leivada_banner copy.png